loading...
خبرخوان لرنت
منوي وسط بالا
منوي وسط بالا

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان لرستان به اظهارات نماينده خرم‌آباد در خصوص ضعف عملكرد اين نهاد پاسخ داد.
به گزارش يافته به نقل از آريا، در پاسخ منتشره از سوي مدير كل ميراث فرهنگي لرستان آمده است:
عبدالرضا مهاجري‌نژاد مدير كل ميراث فرهنگي لرستانجناب آقاي دکتر ايرج عبدي نماينده محترم مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي
سلام عليکم
اخيراً مطالبي در خبرگزاري آريا مورخه 23/11/93 به نقل از جناب‌عالي در رابطه با مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان لرستان به چاپ رسيده مبني بر اين که:
- من معتقدم که مدير ميراث فرهنگي بايد بومي باشد،
- بايد بداند پل شکسته کجاست،
- بايد بداند ساز سرنا چيست،
- وضعيت قلعه بحراني است،
- من به استاندار راجع به مدير ميراث گوشزد کرده‌ام و اگر کاري نکند خودم وارد عمل مي‌شوم،
و ...
1- علي‌ايحال جهت دفاع از خود و تنوير افکار عمومي لازم دانسته‌ام که با زبان استدلال و منطق جواب فرمايشات کذب و خارج از چهارچوب نمايندگي جناب‌عالي را داده باشم و حداقل آغازي باشد در مقابله با رفتارهاي پوپوليستي و عوام‌فريبانه شما در راستاي شروع زود‌هنگام تبليغات انتخاباتي آقاي دکتر! فرار به جلو ممنوع، تا انتخابات زمان باقي است.
آقاي دکتر! بيان فرموديد «‌من معتقدم مدير ميراث فرهنگي بايد بومي باشد.» اما نيک بدانيد طبق فرمايش حضرت‌عالي همه جاي ايران سراي من است.
آيا در دوران دفاع مقدس هم بومي و غير‌بومي جدا مي‌کرده‌ايد؟ مگر تصدي مديريت هندوانه‌فروشي است که سياه و سفيد جدا مي‌کنيد؟ اگر حداقل آگاهي از وظايف خود، دانش، حقوق بين‌الملل، حقوق فطري و روابط اجتماعي داشته بوديد مي‌دانستيد که اين عبارت در عرف بين‌الملل و رفتارهاي اجتماعي جرم محسوب مي‌شود که اين عبارت در عرف بين‌الملل، نژاد‌پرستانه تلقي و در رفتارهاي حقوقي جرم محسوب مي‌شود.
در کجاي قانون و قانون اساسي مقدس نظام جمهوري اسلامي که جناب‌عالي قسم ياد کرده‌ايد داعيه دار پاسداري آن باشيد، آمده است که مدير بايد بومي باشد؟ تازه اين‌جانب با ادله علمي و منطقي و مصاديق ثابت مي‌کنم که بومي‌گرايي محض و صرف باعث شده است که مديران کل محترم بعضاً بخاطر معذورات محلي اسير بازي‌هاي سياسي و فشارهاي غير‌قانوني تفکر امثال جناب‌عالي شده باشند.
چنانچه که حتي دو درخواست غير قانوني و خارج از عرف از اين‌جانب نيز داشته‌ايد که بيان خواهم کرد و اگر حداقل عمق مسائل فرهنگي حوزه‌ي انتخابيه خود را در حوزه‌ي شهر و شهرسازي، معضلات اجتماعي، تراکم، تغيير کاربري‌ها، معضل پارکينگ آپارتمان‌ها مي‌دانستيد متوجه مي‌شديد که 50 درصد معضلات به خاطر روابط ناصحيح خارج از عرف و دور زدن قانون و بومي‌گرايي بوده است که هنوز به شدت به آن دامن مي‌زنيد در حالي که مردم رنج مي‌برند.
2- در فراز ديگر، فرود آورده‌‌ايد که «‌مدير بايد بداند پل شکسته کجاست؟!»
آقاي دکتر! مطمئن هستم که پل را با پول اشتباه گرفته‌ايد. از قديم گفته‌اند که: «‌يزد دور است و گز نزديک‌» اميدوارم که گز را به زعم خود با گز اصفهان همانند پل اشتباه متصور نشويد. غرض بنده از گز واحد اندازه‌گيري مي‌باشد نه گز بلداجي. شخصي در اوان جواني بعد از بازگشت از شهر يزد براي دوستان نوپاي خويش بلوف مي‌زد زماني که در يزد بودم 70 گز را بر روي رودخانه‌اي پريده بودم. دوستان نيز که از صحت ادعاي دوست عزيز در عجب مانده بودند گفتند يزد دور است ولي گز که نزديک است، اين‌جا پرش کن تا ببينيم چقدر مي پري؟
آقاي دکتر! نماينده‌ي محترم بومي‌گرا: اول اين که پل شکسته نيست، بلکه پل شاهپوري است، از اين که دخالت کرده‌ام ببخشيد! به دل نگيريد تلمذ کرده‌ام!
دوم اين که شخص شما را با داوري مردم بزرگ لرستان به خصوص مردم شريف خرم‌آباد به يک مناظره دعوت مي‌کنم تا بدانند اين‌جانب که از تاريخ 18/3/93 فقط به مدت 7 ماه به مدير کلي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري منصوب شده‌ام، ميراث فرهنگي لرستان را به طور اعم و اخص بيش‌تر مي‌شناسم يا نماينده‌ي محترم‌شان جناب آقاي دکتر ايرج عبدي؟
بگذار مردم خرم‌آباد بدانند سهم مدير کل و نماينده‌شان در دفاع از ميراث فرهنگي استان چقدر بوده است؟
مايلم مردم بدانند که درک و فهم نماينده‌شان از بافت تاريخي خرم‌آباد، تخريب بافت تاريخي، پل‌ها‌ي تاريخي استان و محور تاريخي دره خرم‌آباد که در فهرست ثبت موقت جهاني است چقدر مي‌باشد؟
مي‌خواهم فرياد بزنم تا همه بدانند که سهم ايرج عبدي در صيانت از آثار تاريخي پادگان 07 خرم‌آباد چقدر بوده است؟ اصلاً آيا در باغ بوده است؟
مي‌خواهم مردم حوزه‌ي انتخابيه خرم‌آباد بدانند سهم دکتر عبدي در تخريب باغ تاريخي فلاحت چقدر بوده است؟
مي‌خواهم همه مردم لرستان بدانند چه کسي براي اولين بار به صورت مستقيم، جدي، علمي، منطقي و با استدلال زنگ خطر ترک خوردن قلعه فلک‌الافلاک را به صدا در آورده است؟
آقاي دکتر!! تا کي مي‌خواهيد موج‌سواري کنيد؟!
بگذار همه بدانند که از 145 ميليارد تومان پول ماده 108 مناطق محروم در اختيار نمايندگان، سهم ايرج عبدي در دفاع از اختصاص حداقل يک ريال به ميراث فرهنگي استان چقدر بوده است؟
برادر بزرگ‌وار! مصداق فراز و فرودهاي شما در اتهام زدن به اين‌جانب همانند دفاع حق به جانب مستکبريني است که حقوق بشر را لگد‌مال کرده‌اند و ديگران را به نقض حقوق بشر متهم مي‌کنند! بمبهاي کثيف توليد و مصرف مي‌کنند ولي ديگران را متهم به قصد و نيت در ساخت مي‌کنند!
آقاي دکتر! بيان فرموديد مدير بايد بداند ساز سرنا چيست؟
گمان مي‌کنم که ساز سرنا را با «سورنا» سردار ايراني اشتباه گرفته باشيد. ميزان قضاوت بنده و جناب‌عالي در رابطه با شناخت فرهنگ و تاريخ لرستان، جغرافيايي استان، فولکلوريک و موسيقي استان، تاثير و تاثر آن، همان «گز» باشد که به زعم بنده بهترين ميزان در قضاوت، مردم حوزه‌ي انتخابيه شما در يک مناظره با حضور خبرنگاران و رسانه‌هاي استان مي‌باشند و اين‌جانب شما را به مناظره فرا مي‌خوانم.
 آقاي دکتر! اميدوارم که جرات به خرج بدهيد و براي يک بار دانش و سواد خود را در حوزه فرهنگ با قضاوت مردم و مسوولين و مديران در يک مناظره به محک بگذاريد.
آقاي دکتر! مناظره در حوزه‌ي فرهنگ پيشکش‌تان، بياييد در حوزه سياست، اقتصاد و سياست‌هاي غلط اقتصادي سال‌هاي اخير در استان لرستان در هر جايي که شما صلاح مي‌دانيد به مناظره بنشينيم تا مردم، شناخت بنده و جناب‌عالي از فرهنگ، اقتصاد، سياست‌هاي اقتصادي و فرهنگي را در لرستان و حوزه‌ي انتخابيه شما به تماشا و داوري بنشينند.
بگذار مردم خرم‌آباد بدانند جرات و جربزه‌ي شما و بنده در دفاع از ميراث فرهنگي شهرشان چقدر بوده است. آقاي عبدي منطق و استدلال، جرات و جسارت و سواد بنده همين بس که وزارت مسکن و شهرسازي در نهايت با طرح پادگان 07 به تدبير و استدلال اين‌جانب مهر تاييد زده است، ولي شما آيا اصلاً اطلاع داريد که پادگان 07 کجاست؟ طرح ادعايي بحث 6 ماهه چيست؟ سهم مردم شهر از اين فضا چقدر است؟
آقاي دکتر! ساز سرنا پيشکش تان، چند ماه پيش درشبهاي فرهنگي قلعه فلک‌الافلاک که صداي موسيقي اقوام زاگرس به مدت 3 شب گوش فلک را کر مي کرد، کجا بوديد؟
آقاي دکتر! سرنا فقط يک ابزار موسيقي است و شناخت موسيقي دانش مي‌خواهد که اميدوارم از آن بهره‌مند باشيد. راستي مي‌دانستيد که در باغ گلستان در حال احداث يک سالن روباز براي اجراي موسيقي زنده هستيم؟
آقاي دکتر! چه جور به خود جرات مي‌دهيد که در عالم بي‌خبري، انتشار خطر ترک قلعه را به نام خود مصادره مي‌کنيد؟ اولين بار و آخرين باري که جناب‌عالي به قلعه مشرف شديد صرفاً به صرف ناهار در مهماني يک روزه همراهان کنفرانس وحدت اسلامي در خرم‌آباد بود. البته يک هفته قبل، بعد از اطلاع‌رساني و افشاگري کاملاً علمي اين‌جانب در رابطه با وضعيت غير اصولي مرمت قلعه در دولت گذشته در گزارش خبري صدا و سيماي لرستان کسان ديگر نيز همچون شما به نام نخبگان استان، مدعي دفاع شدند! در صورتي که دوستان همين مدعيان به اصطلاح نخبه و فرهيختگان باعث اين تخريب و خطر در دولت گذشته شده‌اند. آقاي دکتر عبدي! قاطعانه، بدون واهمه و با ترس از خدا مي‌گويم که شما به دنبال مقاصد تبليغاتي، رانت و مهره‌چيني و به نام اصلاح‌طلبي به دنبال عافيت‌طلبي هستيد. از بدو ورود اين‌جانب به استان، شما 2 بار به دفتر اين‌جانب آمده‌ايد با دو خواسته نامشروع و زياده‌خواهي:
يکي اين که آقاي .... را به عنوان معاون .... بگذاريد که همان‌جا گفتم ملاک انتصاب معاونين را صرفاً بر مبناي دانايي و دانش و سلامت و جواب مثبت استعلام اداره کل اطلاعات مي‌دانم و يک فرصت 6 ماهه به همه معاونين مي‌دهم تا خودم به نتيجه برسم و در اين راستا، چپ و راست را ملاک قرار نمي‌دهم و زماني که به نتيجه برسم با توجه به ابزاري که قانون در اختيار اين‌جانب قرار داده است در تصميم‌گيري نهايي گوشم به کسي بدهکار نيست و تا الآن ثابت نموده‌ام که به کسي باج نمي‌دهم، همه مسوولين استان و همکاران مي‌دانند، مزيد اطلاع دوباره به استحضار مي‌رسانم که شما نيز به هوش باشيد.
آن روز به عرض رساندم آقاي دکتر! با يک روز لباس بنفش پوشيدن دوستان شما، من آن‌ها را اصلاح‌طلب نمي‌دانم. و مسائل ديگري در اين راستا که بين ما رد و بدل شد. به همه گروه‌هاي سياسي نيز که در محل کار اين‌جانب تشريف آوردند عرض نمودم که ملاک بنده در انتخاب معاونين و مديران شايسته‌سالاري است. انتصاب عشيره‌اي با شايسته‌سالاري در تضاد است.
درخواست ديگر خارج از عرف شخص شما در رابطه با خريد زمين تپه دارايي بود که آقاي .... را معرفي نموديد در صورتي که حسب قانون، سازمان متبوع موظف به خريد زمين‌هاي کشاورزي روي تپه‌هاي باستاني نمي‌باشد. در صورتي که حتي چنين حقي هم وجود داشت ديگران در اولويت بودند.
آقاي دکترعبدي! مرقوم فرموديد من به استاندار راجع به مدير ميراث فرهنگي گوشزد کرده‌ام که اگر کاري نکند خودم وارد عمل مي‌شوم! متاسفم براي کسي که داعيه اصلاح‌طلبي را بر سر مي پروراند! حرف از تعامل مي‌زند ولي زير منطق تحمل خم مي‌شود. برادر بزرگوار، صرفاً به واسطه شغل شريف نمايندگي مردم بزرگ خرم‌آباد اگر حداقل اطلاعي از ساختار قانوني تفکيک قوا داشته باشيد استاندار محترم و اين‌جانب را تهديد نمي‌کرديد. خيلي دوست داشتم و دارم که در کميته برنامه‌ريزي و يا شوراي اداري و در حضور استاندار محترم، نمايندگان محترم، اعضاي محترم کميته برنامه‌ريزي و شوراي اداري استان فرصتي پيش مي‌آمد تا همه بدانند سهم مدير غير‌بومي در مدت 7 ماه در ايجاد اشتغال در استان لرستان در حوزه صنايع دستي با طرح ضربتي ايجاد کارگاه‌هاي صنايع دستي و ايجاد بازارچه دائمي صنايع دستي، در باغ گلستان تا پايان سال جاري چقدر بوده است و سهم دکتر عبدي به عنوان نماينده بومي استان در مدت 3 سال در ايجاد اشتغال چقدر بوده است؟ و براي اثبات اين ادعا شما را در اول فروردين 1394 حدود يک ماه ديگر به باغ گلستان دعوت مي‌کنم! به باغي که ايرج به رخسار نديد‌/ ز عارف اين ادعا را شنيد.
آقاي دکتر! سهم شما در کميسيون تلفيق و مصوبه مجلس شوراي اسلامي در رابطه با تخصيص اعتبار صندوق توسعه به مناطق کمتر توسعه يافته، پي‌گيري و جذب آن در حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري در استان لرستان چقدر بوده است؟
اصلاً اطلاع داريد که چرا بانک‌ها مقاومت مي کنند و صندوق با سقف وام تا به امروز موافقت نکرده است؟
اصلاً چرا مبلغ بدون سقف بايد به صورت گلوبال باشد؟ که صدها اما و اگر به دنبال داشته باشد؟ منطق و استدلال دفاع شما در رد و تاييد اين مصوبه در مجلس چه بوده است؟
اصلاً اطلاع داريد براي آزاد سازي مهمانسراي ارتش در حريم قلعه فلک‌الافلاک، خارج از اعتبارات تملک و دارايي ملي و استاني در سال جاري چند ميليارد تومان اعتبار آوردم و آن هم به خاطر اعتماد و اعتباري که در سازمان دارم؟
 آقاي دکتر! نقد و نقادي در هنر، سينما، سياست و ... يک علم است و علم نيز دانش مي‌خواهد، به پندار خويش تشر در کردن هوچي‌گري است، و هوچي‌گري با نقد و نقادي در تعارض است. مردم بيدارند، رفتارهاي پوپوليستي را مي‌فهمند. هنوز تا انتخابات فرصت باقي است!
در پايان به نکته‌اي جالب توجه جلب اشاره مي‌کنم: جناب دکتر عبدي کارشناسان اين اداره کل خاطره تلخ تخريب نهر ناصري خرم‌آباد (اثري مهم از دوره ساساني)، توسط جناب‌عالي (آن‌زمان که مديريت مرکز اورژانس استان را عهده‌دار بوديد) به ياد دارند و پرونده قضايي شکايت از شخص شما به شماره 1350-142 در مورخ 7/3/1390 هنوز در واحد حقوقي اداره کل ميراث فرهنگي لرستان خاک مي‌خورد. حال چگونه داعيه حفظ ميراث فرهنگي و نجات آن را داريد؟
آيا اين هم در قالب همان رويايي است که شعار انتخاباتي شما بود؟ آيا رويايتان هنوز تحقق نيافته؟ نکند روياي شما هم همچون شهر رويايي پديده شانديز است؟ و آيا روياي ديگري براي دور دوم انتخابات در سر داريد؟
اين‌جانب نيز برحسب قانون تهديد شما را در تحديد قانون جدي تلقي نموده و در صورت تکرار چنين سخنان تبليغاتي خلاف واقع و غير‌قانوني به کميسون اصل 90 مجلس خواهم داد، اميدوارم خداوند همه ما را به راه راست هدايت کند، دروغ و تهمت و افترا در جامعه رخت بربندد تا دعاي فرج اجابت شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
يبسب
يسببسب

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 283
  • بازدید کلی : 23,838